orca facebook

Novosti

Izdelki v akciji

Darilni boni

Naravni proteini

Naravni parfumi

Ne spreglejte ...



logo_dzzz-lj_dolg

banner krzno 1

hujsanjePo objavi članka o delovanju plezajoče lakote, izjemno zdravilne rastline, ki s spodbujanjem delovanja limfe razstruplja telo in posledično vpliva tudi na odpravo celulita, smo dobili v OrCo kar nekaj vprašanj, če imamo morda tudi kakšno zelišče, ki bi pomagalo pri izgubi odvečnih kilogramov. 

Glede na poletne dni, ki so pred nami je to vprašanje povsem pričakovano :) A prevelika teža ni zgolj "estetski problem", veliko bolj nevarna je zaradi vpliva na naše zdravje! Predvsem zato danes pišem ta članek, v odgovor vsem, ki ste poslali svoja vprašanja in tudi vsem tistim, ki jih niste, a vas ta tema prav tako zanima. 


Zdrava teža je zdrava posledica zdravega načina življenja

Ali z drugimi besedami; z zdravim življenskim slogom, ki zajema zdravo prehranjevanje, bo zdrava telesna teža nastala kot posledica in nikoli jo ne boste potrebovali postaviti za cilj :) Zato ne verjamem v instant rešitve hujšanja, temveč zgolj v zdrav življenski slog, ki zajema tako zdravo prehrano kot gibanje in zdrav odnos do sebe in okolice. Vem, da je nasvetov o hujšanju toliko kot je ljudi, ki te nasvete delijo, a res polagam vam na srce; tvoj cilj naj bo sprememba v zdrav življenski slog in ostalo bo sledilo. :) 

Skozi svoj študij tradicionalne kitajske medicine in naturopatije iz dneva v dan bolj razumem in spoštujem, da smo ljudje individumi, spoznavam pa tudi, da vseeno obstaja kar nekaj "univerzalnih usmeritev", od katerih ima lahko korist večina ljudi in nekaj takih vam za izgubo odvečne telesne teže in prestop v bolj zdrav življenski slog svetujem v nadaljevanju.

Če je previsoka telesna teža pri tebi posledica določene bolezni, bo morebiti potrebno določene nasvete prilagoditi. Večini vas, ki to berete, pa bo spodnji način prehranjevanja pomagal do večje vitalnosti, več energije, izgube odvečnih kilogramov, dinamiziral bo kri (kri ne bo pregosta), da srce ne bo preobremenjeno v poletnih mesecih, ko je po tradicionalni kitajski medicini čas našega srca in je le ta že tako ali tako bolj obremenjen. Razbremenili boste telo in izboljšali počutje.

Zdrava prehrana v pomladno-poletnih dneh 

Veliko ljudi, ki ima preveč kilogramov, dela osnovno napako: poje več kalorij kot jih dnevno porabi. Dodatna težava pa nastane tudi zato, ker pojedo poleg prevelikih količin tudi hrano, ki je polna "praznih kalorij", ki naše telo še dodatno oropajo hranil. Z drugimi besedami, uživa se preveč predelane in procesirane hrane, ki nam odvzema prepotrebna hranila. V prehrani je tudi ogromno predelanega sladkorja (tukaj NE govorim o polnovrednih ogljikovih hidratih, ki jih v resnici priporočam), ki še dodatno črpa zaloge hranil in obenem močno šibi naš imunski sistem.

Po tradicionalni kitajski medicini sladkor močno ošibi predvsem 2 vitalna organa; naše ledvice, v katerih je shranjena naša vitalna, življenska energija in naša spolna moč. Ledvice so obenem odgovorne tudi za celotni hormonski sistem v našem telesu, prav tako za naše kosti, žleze in plodnost. Sladkor pa poleg ledvic močno prizadane tudi našo vranico. Prav energetski deficit vranice je v današanjem času prevladujoče energetsko deficitarno stanje med ljudmi. Ker je vranica po tradicionalni kitajski medicini odgovorna tudi za spomin, prevelik vnos sladkorjev vpliva tudi na to, da postanemo pozabljivi, raztreseni, zmedeni. Naša tkiva postanejo mlahava, počutje leno, brezvoljno in apatično.

Vse se da spremeniti, če se tako odločiš!

Spremeni svojo prehrano in življenski slog in spremenil/a boš svoj izgled in počutje. Če želimo, da se nekaj spremeni, moramo nekaj spremeniti. Že Albert Einstein je lepo povedal, kaj je definicija norosti; da počnemo enake stvari in pričakujemo drugačne rezultate. Tako žal ne gre :) Ko se boš odločil/a in spremenila prehrano, boš nagrajena z dobrim počutjem, več energije in zgubljenimi odvečnimi kilogrami.

Slabe razvade je potrebno nadomestiti z dobrimi 

Torej, odloči se in začni s prvim korakom; spremembo prehrane. Odlično bo, če upoštevaš to kar vedno svetujem v vseh svojih člankih in tudi vsem svojim strankam. Slabe razvade boš nadomestil/a z zdravimi, kot zapisano spodaj:

Prilagoditve: 

- Sadje; sadje uživaj kot samostojen obrok in le v prvi polovici dneva. 

- Popoldne in zvečer uživaj le zelenjavo, rastlinske proteine in polnovredne ogljikove hidrate (brez pšenice). 

- Zdrave maščobe; zaužij dovolj zdravih maščob (semena, kot je laneno seme in chia semena, avokado, olive, surove oreščke ...). 

- Voda; spij dovolj vode! To je ključno, saj voda pomaga odplakniti toksine iz telesa. Voda, ki jo piješ naj bo topla (vsaj sobne temperature), pij jo po požirkih, skozi cel dan.

Pojej dovolj obrokov skozi celi dan, ne stradaj (!) in zadnji obrok zaužij najkasneje ob sončnem zahodu. Ker je poleti to lahko precej pozno, bo bolje, če po 19 uri ne ješ več, a poskrbi, da boš skozi dan zaužil/a dovolj hranljivih in nasitnih obrokov (3-5 obrokov).

Iz prehrane v celoti izloči: 

- Živalsko mleko in mlečne proizvode; siri, jogurti, skute ... (sama svetujem odstranitev vseh živlaskih beljakovin, tudi mesa, za dosego večje rehabilitacije telesa) 

- Sladkor; predelanemu sladkorju se v celoti izogibaj, zdrave sladkorje pa si privošči le dopoldne, do 9 ure zjutraj. 

- Kruh; kruh iz prehrane izloči, ne le zaradi izgube kilogramov, temveč tudi zato, ker gosti kri, poleti pa želimo, da naša kri ni pregosta, da ne obremeni dodatno že tako obremenjenega srca. Izjemoma si lahko občasno privoščiš 1 tanko rezino zjutraj za zajtrk, a ne pšenični kruh)

- Sladkarije (bonbone, čokolade ...) in sladke pijače (sokovi, sladkani čaji ...)

- Predelana in procesirana živila 

- Pekovske izdelke (rogljički, krofi, bureki ...) 

- Vse prigrizke (piškotki, bonbončki, grisini ...) 

- Moderno pšenico (izjema so pšenica enozrnica, pira, kamut ...) 

- Alkohol; izogibaj se alkoholu (kozarček rečega vina ob kosilu ni težava) 

- Grizljanju hrane med enim in drugim obrokom.

Zajtrki so torej lahko sladki, če so do 9.00 ure zjutraj. Namesto sladkorja uporabi sladko sadje (datlje, rozine ...), namesto kruha pa uporabljaj kaše. 

Če skrajšam: uživaj polnovredno rastlinsko prehrano, bogato z zdravimi Omega3 maščobami, sadje zaužij v prvi polovici dneva, pij veliko vode in iz prehrane odstrani predelana in procesirana živila ter pšenico. 

 

Zmerna vadba 

Popoldne nadeni superge, rolerje ali se vsedi na kolo in naredi dolg sprehod v bližnji gozd ter telo in vse svoje celice napolni s kisikom. 

Še en nasvet. Če imaš kot ženska težave s povišanim kortizolom in/ali/oz. si v stresnem obdobju, ti odsvetujem visoko-intenzivne vadbe, še posebej, če jih izvajaš v večernih urah. Boot-campi, body-pumpi in podobna vadba v tem primeru in v tem trenutku zate ni najbolj primerna. Tvoj kortizol je že tako ali tako previsok in takšna vadba ga bo še dodatno zvišala in to ob najbolj neprimernem delu dneva - pozno popoldne in zvečer bi namreč morala telo umiriti, da skladno s tem začne upadati tudi kortizol in zato lažje zaspimo, saj nas previsok kortizol pušča budne in nam rahlja spanec. Žensko telo ni enako moškemu telesu, zato nam ženskam uztrezajo drugačne vadbe, kot so pilates, joga, ples, tai-chi, chi-gong ... Te vadbe so veliko, veliko bolj primerne, še posebej, če se soočaš z obdobjem stresa in povišanega kortizola.


Delni post deit

Odlična pomoč za regenracijo telesa in razbremenitev prebavnega trakta in naših polno obremenjenih jeter, je tudi delni post.

Delni post pomeni, da po 15.00h uri ne ječ več ničesar, do naslednjega jutra. Post izvajaš 1x na teden, lahko tudi nekaj dni zaporedama, če ti ustreza. Moraš pa do 15.00h pojesti dovolj hrane, vsaj 3 polnovredne, nasitne obroke, lahko tudi več.

Če boš ob delnem postu pozno popoldne ali zvečer začutila lakoto, si pomagaj s pitjem tople vode po požirkih. Če to ne bo pomagalo in ne boš zmogel/a zdržati, si lahko pomagaš s pokuhanim jabolkom (pripraviš ga lahko kot čežano ali kompot, a brez sladkorja, dodaš pa lahko cimet) ali kakšno rezino ananasa. To sicer ni več post, a bo vseeno bo manj obremenjujoče za telo. Poskrbi, da piješ dovolj vode, po požirkih, cel dan.

Disglikemija (neravnovesje krvnega sladkorja) 

Veliko ljudi ima težave z nihanjem sladkorja v krvi. Pri tem si lahko pomagaš tudi tako, da poskrbiš, da imaš v vsakem obroku tudi nekaj proteinov (pomagaš si lahko npr. z dodajanjem konopljinih, riževih ali grahovih proteinov). Super pa pri uravnavanju sladkorja v krvi pomaga tudi kompleks kroma in cimeta, ki poskrbi, da ne pride do večjih inzulinskih nihanj in pomaga uravnavati sladkor v krvi. Ob bolezenskih težavah s sladkorjem v krvi se pred uporabo prehranskih dopolnil vedno najprej posvetuj z zdravnikom.

Če imaš kljub zdravemu prehranjevanju in upoštevanju nasvetov, še vedno težave s prekomerno težo in občutek, da se "rediš od zraka", preveri, da nimaš morda težav s ščitnico, sindromom policističnih jajčnikov in morebitnih drugih bolezni, ki botrjujejo k pridobivanju teže in se pogovori o tem tudi s svojim zdravnikom.

Garcinia Cambogia HCA - izvleček iz sadeža, ki pomaga pri izgubi telesne teže :) 

hca iz garcinia 57c3067fc2b64Šele ob upoštevanju vsega naštetega pa pridemo končno tudi do pomoči v obliki zelišča. :) Najprej je namreč potrebno urediti osnove; prehrano, gibanje in počutje, šele potem pridejo na vrsto razna naravna pomagala ;)

Zelišče oz. sadež, ki ti ob vsem naštetem lahko še dodatno pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov, je Garcinia Cambogia oz. izvleček te rastline. Kamboška garcinija je rastlina iz družine Clusiaceae, ki izvorno raste v Indoneziji. Je majhno tropsko drevo s plodovi, podobnimi majhnim bučam. 

 

Raziskave:

Predhodne raziskave kažejo, da je lahko HCA (aktiven izvleček iz sadeža Garcinia) koristno dopolnilo pri hujšanju, saj upočasnjuje lipogenezo, pretvarjanje odvečnih ogljikovih hidratov in sladkorjev v maščobo.

Raziskava narejena na 90 predebelih posameznikih na Univerzi Georgetown v Washingtonu je na koncu 8 tedenske študije ugotovila, da sta bila tako telesna teža kot tudi indeks telesne mase (ITM) upadla za 5.4%, LDL ("slabi holesterol") in trigliceridi so upadli za 12.9% in 6.9%, med tem ko je HDL ("dobri holesterol") narastel za 8.9%, serumski nivo leptina se je zmanjšal za 38% (leptin je hormon, ki uravnava lakoto in občutek sitosti), raven seratonina pa se je povečala 44.5% (seratonin ljudsko imenujemo tudi hormon sreče in dobrega počutja). Zato naj bi Garcinia Cambogia HCA pomagala tudi pri ljudeh, ki se s hrano toložaijo oz. jedo, ko so pod stresom.

Nobeni pomembni nezaželeni učinki niso bili opaženi in rezultati so potrdili, da HCA zmanjša telesno težo in ITM, zavira apetit, izboljša lipidni profil krvi, poveča nivo hormona leptin in serotonin v krvi in poveča oksidacijo maščob bolj kot placebo. Nadaljne raziskave so pokazale, da HCA zavira apetit in povzroča izgubo teže.


Čudežnega zelišča ali sadeža, ki bi pomagalo brez, da tudi ti sam/a spremeniš prehrano, žal ni. :) Z upoštevanjem zgornjih nasvetov in še dodatno pomočjo HCA, pa boš v poletje zakorakal/a z manj kilogrami, kar pa je še pomembneje: z dobrim počutjem, veliko energije in pomagal/a boš srcu, da ne bo dodatno obremenjeno s pregosto krvjo, zato bo tudi počutje v poletnih dneh veliko bolj lahkotno!

Želim ti čudovite sončne dni in, da se v svojem telesu vsak dan počutiš res fantastično! :)

 

Topel pozdrav iz OrCe, 

Diana Vlahinič, TCM
Certificirana svetovalka tradicionalne kitajske medicine

--
Vse informacije in opisi na straneh spletne trgovine www.or-ca.si in elektronskih novicah, so zgolj informativnega značaja in nikakor niso namenjene kot nadomestilo za nasvete osebnega zdravnika ali drugega zdravstvenega osebja, prav tako ne morejo biti nadomestilo za ustrezno zdravstveno pomoč, zdravniško diagnozo ali zdravniški nasvet saj niso izrecno potrjene s strani zdravstvenih organov.

Izdelki in trditve o posameznih izdelkih v elektronskih novicah in v spletni trgovini www.or-ca.si, niso bili ocenjeni s strani državnih inštitucij in niso namenjeni za zdravljenje ali preprečevanje bolezni. Tekstovni opisi posameznega izdelka (prehranska dopolnila) so zgolj informativne narave in niso bili potrjeni s strani Evropskega inštituta za varnost hrane (EFSA).

V primeru, da jemljete še kakšna zdravila in druga prehranska dopolnila, svetujemo, da se pred kombiniranjem le teh posvetujete s svojim zdravnikom. 

 

Brezplačna dostava

dostava

Prijava uporabnika

 x 

Košarica je prazna

Iskanje

getresponse


Izdelava spletne strani