orca facebook

Novosti

Izdelki v akciji

Darilni boni

Naravni proteini

Čaji in tinkture

Ne spreglejte ...



logo_dzzz-lj_dolg

banner krzno 1

hujsanje

Poletje je pred nami in ne glede na to ali nam je to všeč ali ne, ko se vidimo v ogledalu ali težje zapremo kavbojke, takoj postanemo bolj pozorni na nabiranje odvečnih kilogramov, naše misli pa že zaidejo na vroče poletne dni na plaži in sprašujemo se, kako bomo izgledale, ko smuknemo v svoje najljubše kopalke, bikinke, oblekice in kratke hlače, če se ne znebimo odvečnih kilogramov. 

A pozor: v tem članku NIKAKOR ne želim v tebi vzbuditi slabe vesti ali nepotrebnega obremenjevanja s kilogrami! Če se v svoji koži dobro počutiš, si neobremenjena in nimaš težav z odvečnimi kilogrami, ki bi te motili, potem ta članek gladko preskoči in uživaj v poletju in življenju! :) 

Če pa se soočaš z odvečnimi kilogrami (dejanskimi, ne namišljenimi!) in se v svojem telesu zato ne počutiš dobro ... potem pa je tale članek napisan zate in kot odgovor vsem, ki ste me že spraševali po nasvetih glede izgube odvečnih kilogramov. :) 

Prevelika teža ni zgolj "estetski problem", veliko bolj nevarna je zaradi vpliva na naše zdravje! Cilj tega članka je, da te naučim slabe razvade zamenjati z dobimi in, da se boš na koncu v svojem telesu počutil/a odlično! :)

 

Zdrava teža je zdrava posledica zdravega načina življenja

Z drugimi besedami; z zdravim življenskim slogom, ki zajema zdravo prehranjevanje (in zdrav čustveni odnos do sebe, svojega telesa in okolice), bo bila  zdrava telesna teža posledica takega življenja in nikoli jo ne boste potrebovali postaviti za cilj :) 

Zato ne verjamem v instant rešitve hujšanja, temveč zgolj v zdrav življenski slog, ki zajema tako zdravo prehrano kot gibanje in zdrav odnos do sebe in okolice. Vem, da je nasvetov o hujšanju toliko kot je ljudi, ki te nasvete delijo, a polagam i na srce; tvoj cilj naj bo sprememba v zdrav življenski slog in vse ostalo bo sledilo. :) 

Skozi svoj študij tradicionalne kitajske medicine in naturopatije iz dneva v dan bolj razumem in spoštujem, da smo ljudje individumi, spoznavam pa tudi, da vseeno obstaja kar nekaj "univerzalnih usmeritev", od katerih ima lahko korist večina ljudi in nekaj takih vam, kot pomoč pri izgubi odvečne telesne teže in prestop v bolj zdrav življenski slog, svetujem v nadaljevanju.

Če je previsoka telesna teža pri tebi posledica določene bolezni, bo morebiti potrebno določene nasvete prilagoditi. Večini vas, ki to berete, pa bo spodnji način prehranjevanja pomagal do večje vitalnosti, več energije, dinamiziral bo kri (kri ne bo pregosta), da srce ne bo preobremenjeno v poletnih mesecih, ko je po tradicionalni kitajski medicini čas našega srcaobenem pa tudi do izgube odvečnih kilogramov.

Razbremenili boste telo in izboljšali počutje.

Zdrava prehrana v pomladno-poletnih dneh 

Veliko ljudi, ki ima preveč kilogramov, dela osnovno napako: poje več kalorij kot jih dnevno porabi in to običajno v obliki različnih prigrizkov, ki kalorično predstavljajo cel obrok, a se tega sploh zavedajo ne. Nekaj piškotkov, pest oreščkov, sladke pijače ... vse to običajno ne štejemo pod obrok, a dejansko, glede na kalorije, predstavljo obrok.

Dodatno težavo predstavlja tudi hrana, ki je polna "praznih kalorij" in naše telo še dodatno oropa hranil. To je predvsem predelana in procesirana hrana, ki nam odvzema, namesto da bi nam dodajala, prepotrebna hranila. V prehrani ljudi z odvečnimi kilogrami je običajno tudi veliko predelanega sladkorja (tukaj NE govorim o polnovrednih ogljikovih hidratih, katere v resnici priporočam), ki še dodatno črpajo zaloge hranil in obenem močno šibijo naš imunski sistem in naše ledvice - prav energijo ledvic pa nujno potrebujemo, če se želimo uspešno znebiti odvečnih kilogramov.

Mnogo ljudi mi na to protestno odgovori "Pa saj sploh ne jem veliko sladkarij". A hitro ugotovimo, da je za malico rogljiček, zraven kava, ki je sladkana, popoldne piškotek ali dva, ko upade energija, še kakšna kava s sladkorjem itd. :) Navade, ki jih počnemo vsak dan, so tiste, ki določajo naše zdravje!

Po tradicionalni kitajski medicini sladkor močno ošibi predvsem 2 vitalna organa:

Naše ledvice, v katerih je shranjena naša vitalna, življenska energija in naša spolna moč. Ledvice so obenem odgovorne tudi za celotni hormonski sistem v našem telesu, prav tako za naše kosti, žleze in plodnost.

Sladkor pa poleg ledvic močno prizadane tudi našo vranico. Prav energetski deficit vranice je v današanjem času prevladujoče energetsko deficitarno stanje med ljudmi. Ker je vranica po tradicionalni kitajski medicini odgovorna tudi za spomin, prevelik vnos sladkorjev vpliva tudi na to, da postanemo pozabljivi, raztreseni, zmedeni. Naša tkiva postanejo mlahava, počutje leno, brezvoljno in apatično.

Nabiranje odvečnih kilogramov v tradicionalni kitajski medicini pripisujemo preveliki vsebnosti vlage v telesu (taki ljudje imajo običajno vlažno kožo, vlažne dlani ...), ki pa je povezana prav z energetskim deficitom vranice.

Zato je ključno, da pri hujšanju podpremo ledvice in vranico, obenem pa tudi jetra in črevesje, da se bodo toksini lahko uspešno izločili iz telesa.


Vse se da spremeniti, če se tako odločiš!

Spremeni svojo prehrano in življenski slog in spremenil/a boš svoj izgled in počutje. Če želimo, da se nekaj spremeni, moramo nekaj spremeniti. Že Albert Einstein je lepo povedal kaj je definicija norosti; da počnemo enake stvari in pričakujemo drugačne rezultate. Tako žal ne gre :) Ko se boš odločil/a in spremenila prehrano, boš nagrajena z dobrim počutjem, imel/a boš več energije in odvečnimi kilogrami bodo uspešno izginjali.

Slabe razvade je potrebno nadomestiti z dobrimi 

Torej, odloči se in začni s prvim korakom; spremembo prehrane. Odlično bo, če upoštevaš to kar vedno svetujem v vseh svojih člankih in tudi vsem svojim strankam.

Slabe razvade nadomesti z zdravimi:

Prilagoditve: 

- Sadje: sadje uživaj kot samostojen obrok in le v prvi polovici dneva (lahko predstavlja tvoj zajtrk)

- Popoldne in zvečer: uživaj le zelenjavo, rastlinske proteine in polnovredne ogljikove hidrate (brez pšenice)

- Zdrave maščobe: zaužij dovolj zdravih maščob (semena, kot je laneno seme in chia semena, avokado, olive, surove oreščke - a pazljivo z njimi, saj predstavljajo samostojen obrok! ...). 

- Voda: spij dovolj vode! To je ključno, saj voda pomaga odplakniti toksine iz telesa. Voda, ki jo piješ naj bo topla (vsaj sobne temperature), pij jo po požirkih, skozi cel dan. Če ne maraš same vode, dodaj notri rezino limone ali kumare, vejico mete ... ali pa malce antioksidantnega napitka

Pojej dovolj obrokov skozi celi dan, ne stradaj (!) in zadnji obrok zaužij najkasneje ob sončnem zahodu. Ker je poleti to lahko precej pozno, bo bolje, če po 19 uri ne ješ več, a poskrbi, da boš skozi dan zaužil/a dovolj hranljivih in nasitnih obrokov (3-5 obrokov). Večerja naj bo zelenjavna juha ali solata (brez kruha), v katero lahko daš tudi fižol, čičeriko ali koruzo, da bo bolj nasitna.

Privošči si veeelikoo lubenice; zakaj, preberi tukaj. :)

Iz prehrane v celoti izloči: 

- Živalsko mleko in mlečne proizvode:

Siri, jogurti, skute ... (sama svetujem odstranitev vseh živlaskih beljakovin, tudi mesa, za dosego večje rehabilitacije telesa). Mlečni izdelki v telo vnašajo veliko vlage, kot pa sem zgoraj napisala, je presežek vlage povezan z nabiranjem kilogramov. 

- Sladkor:

Predelan sladkor v celoti odstrani iz svoje prehrane, zdrave sladkorje pa si privošči le dopoldne, do 9 ure zjutraj. 

- Kruh:

Kruh iz prehrane izloči, ne le zaradi izgube kilogramov, temveč tudi zato, ker gosti kri, poleti pa želimo, da naša kri ni pregosta, da ne obremeni dodatno že tako obremenjenega srca, obenem pa povzroča tudi presežek vlage v telesu. Izjemoma si lahko občasno privoščiš 1 tanko rezino zjutraj za zajtrk, a ne pšenični kruh).

- Sladkarije (bonbone, čokolade, piškotke ...) in sladke pijače (sokovi, sladkani čaji ...)

- Predelana in procesirana živila 

- Pekovske izdelke (rogljički, krofi, bureki ...) 

- Vse prigrizke (piškotki, bonbončki, grisini ...) 

- Moderno pšenico (izjema so pšenica enozrnica, pira, kamut ...) 

- Alkohol; izogibaj se alkoholu (kozarček rečega vina ob kosilu ni težava) 

- Grizljanju hrane med enim in drugim obrokom.

Zajtrki so lahko sladki, če so do 9.00 ure zjutraj. Namesto sladkorja uporabi sladko sadje (datlje, rozine ...), namesto kruha pa uporabljaj kaše. 

Povzetek: uživaj polnovredno rastlinsko prehrano, bogato z zdravimi Omega3 maščobami, sadje zaužij v prvi polovici dneva, pij veliko vode in iz prehrane odstrani predelana in procesirana živila ter pšenico. 

 

Zmerna vadba 

Popoldne obuj superge, rolerje ali se vsedi na kolo in naredi dolg sprehod v bližnji gozd ter telo in vse svoje celice napolni s kisikom. 

Še en nasvet. Ženskam s povišanim kortizolom in ženskam v stresnem obdobju, odsvetujem visoko-intenzivne vadbe, še posebej v večernih urah.

Boot-campi, body-pumpi in podobna vadba v tem primeru in v tem trenutku zate ni najbolj primerna.

Tvoj kortizol je že tako ali tako previsok in takšna vadba ga bo še dodatno zvišala in to ob najbolj neprimernem delu dneva; pozno popoldne in zvečer bi namreč morala telo umiriti, da skladno s tem začne upadati tudi kortizol in zato lažje zaspimo, saj nas previsok kortizol pušča budne in nam rahlja spanec.

Žensko telo ni enako moškemu telesu, zato nam ženskam uztrezajo drugačne vadbe. Za nas so bolj primerne vadbe pilates, joga, ples, tai-chi, chi-gong ... še posebej, če se nahajamo v stresnem obdobju ali se soočamo s povišanim kortizolom.

Če si v času povečanega stresa in čutiš, da potrebuješ podporo, svetujem v branje ta članek, ki predstavlja izjemno zelišče, ki ti lahko pomaga.


Delni post deit

Odlična pomoč za regenracijo telesa in razbremenitev prebavnega trakta in naših polno obremenjenih jeter je tudi delni post.

Delni post pomeni, da po 15.00h uri ne ječ več ničesar, do naslednjega jutra. Post izvajaš 1x na teden, lahko tudi nekaj dni zaporedama, če ti ustreza. Poskrbi pa, da do tretje ure popoldne poješ dovolj hrane: vsaj 3 polnovredne, nasitne obroke, lahko tudi več.

Če boš ob delnem postu pozno popoldne ali zvečer začutila lakoto, si pomagaj s pitjem tople vode po požirkih.

Če to ne bo pomagalo in ne boš zmogel/a zdržati, si lahko pomagaš s pokuhanim jabolkom (pripraviš ga lahko kot čežano ali kompot, a brez sladkorja, dodaš pa lahko cimet) ali kakšno rezino ananasa. To sicer ni več post, a bo vseeno bo manj obremenjujoče za telo.

Poskrbi, da piješ dovolj vode (ne pozabi; po požirkih, sozi cel dan :))

Disglikemija (neravnovesje krvnega sladkorja) 

Veliko ljudi ima težave z nihanjem sladkorja v krvi. Pri tem si lahko pomagaš tudi tako, da poskrbiš, da imaš v vsakem obroku tudi nekaj proteinov (pomagaš si lahko npr. z dodajanjem konopljinih, riževih ali grahovih proteinov). Super pa pri uravnavanju sladkorja v krvi pomaga tudi kompleks kroma in cimeta, ki poskrbi, da ne pride do večjih inzulinskih nihanj in pomaga uravnavati sladkor v krvi. Ob bolezenskih težavah s sladkorjem v krvi se pred uporabo prehranskih dopolnil vedno najprej posvetuj z zdravnikom.

Če imaš kljub zdravemu prehranjevanju in upoštevanju nasvetov, še vedno težave s prekomerno težo in občutek, da se "rediš od zraka", preveri, da nimaš morda težav s ščitnico, sindromom policističnih jajčnikov in morebitnih drugih bolezni, ki botrjujejo k pridobivanju teže in se pogovori o tem tudi s svojim zdravnikom.



DIETONE - Podpora s prehranskimi dopolnili  

 

f0021215 dietone 3Šele ob upoštevanju vsega naštetega pa končno lahko omenim tudi katera prehranska dopolnila ti lahko pri hujšanju dodatno pomagajo :)

Eno od njih je vsekakor Dietone, inovativno prehransko dopolnilo, ki pomaga pri hujšanju in vzdrževanju zdrave telesne teže in vsebuje tako kombinacijo esencialnih probiotikov (zelo pomembno, če ne celo ključno je, da pri hujšanju podpremo črevesje!) kot tudi hranil.

Strokovno oblikovane in edinstvene sestavine bodo pomagale vsem, ki se trudite shujšati in obenem tudi pridno telovadite in se zdravo prehranjujete.

V izdelku se med drugim nahajajo zeleni čaj, grenka kumara in kurkuma, pa tudi izvleček belega fižola ter glukomanan in lanena semena, za še večjo vsebnost vlaknin. Optimalna količina vlaknin v prehrani podpira zdravo črevesno gibanje in tako lahko morda celo pomaga pri izgubi telesne teže.

Beli fižol, zeleni čaj in kurkuma, pomagajo enakomerno porazdeliti telesno maščobo in preprečujejo prebavo odvečnih ogljikovih hidratov in škroba, kar pripomore k zmanjšanju shranjevanja maščobe. To pomaga tudi uravnavati raven sladkorja v krvi, kar pripomore k omejitvi apetita in hrepenenja po hrani. 

Beli fižol, imenovan tudi zviralec ogljikovih hidratov, vsebuje aktivni fazeolamin, ki zavira encim alfa amilazo, ki upočasni ali zmanjša sposobnost telesa za prebavo ogljikovih hidratov. 

Za glukomanan (ki se tudi nahaja v izdelku) je v EU potrjena zdravstvena trditev »Glukomanan ob energijsko omejeni prehrani prispeva k zmanjšanju telesne teže«, saj zaradi nabrekanja v želodcu zmanjšuje apetit.

Več o tem inovativnem izdelku, s skrbno in premišljeno izbranimi sestavinami, preberi tukaj.

CELULIT - oh, ta nadloga!

Če se poleg odvečnih kilogramov boriš tudi z odvečnim celulitom, naj te potolažim. Ob upoštevanju zgornjih nasvetov boš, poleg izgube telesne teže, deležna tudi izgube celulita!

Vsekakor zraven svetujem še primerno vadbo in dobro limfno drenažo, z veseljem pa ti predstavljam tudi Cellulfirm, ki z izbranimi zelišči in ekstraktom Yerba Mate, spdbuja razgradnjo in disperzijo celulita in pomaga povečati cirkulacijo.

Več lahko prebereš tukaj, v branje pa ti svetujem tudi članek o celulitu. :)

 

S temi nasveti zaključujem tokratni članek; želim ti čudovite sončne dni in, da se v svojem telesu vsak dan počutiš res fenomenalno! :)

 

Topel pozdrav iz OrCe, 

Diana Vlahinič, TCM
Certificirana svetovalka tradicionalne kitajske medicine
www.or-ca.si

 

--
Vse informacije in opisi na straneh spletne trgovine www.or-ca.si in elektronskih novicah, so zgolj informativnega značaja in nikakor niso namenjene kot nadomestilo za nasvete osebnega zdravnika ali drugega zdravstvenega osebja, prav tako ne morejo biti nadomestilo za ustrezno zdravstveno pomoč, zdravniško diagnozo ali zdravniški nasvet saj niso izrecno potrjene s strani zdravstvenih organov.

Izdelki in trditve o posameznih izdelkih v elektronskih novicah in v spletni trgovini www.or-ca.si, niso bili ocenjeni s strani državnih inštitucij in niso namenjeni za zdravljenje ali preprečevanje bolezni. Tekstovni opisi posameznega izdelka (prehranska dopolnila) so zgolj informativne narave in niso bili potrjeni s strani Evropskega inštituta za varnost hrane (EFSA).

V primeru, da jemljete še kakšna zdravila in druga prehranska dopolnila, svetujemo, da se pred kombiniranjem le teh posvetujete s svojim zdravnikom. 

 

Brezplačna dostava

dostava

Prijava uporabnika

 x 

Košarica je prazna

Iskanje


Izdelava spletne strani